Veelgestelde vragen

In de FAQ vind je antwoorden op veelvoorkomende vragen. Deze veelvoorkomende vragen komen regelmatig binnen bij onze community manager. Staat je antwoord er niet bij? Neem dan een kijkje in onze handleiding en gebruik de zoekbalk voor het vinden van je antwoord.

Ik help je graag verder!
Laat het me weten

 

 

 

Je kunt een agenda-item toevoegen door op de agendapagina te klikken op de knop 'Afspraak toevoegen'. Je kunt hier de tijd van de afspraak instellen. Onder beschrijving vul je de publicatiedatum (wanneer mag de afspraak zichtbaar zijn voor gebruikers), titel van de afspraak, afspraakkleur en samenvatting van de afspraak in. Onder de vraag 'Welke extra informatie wil je toevoegen?' vind je aanvullende instellingen. Hier kun je een omschrijving aan de afspraak toevoegen, gebruikers uitnodigen voor de afspraak, een locatie koppelen en eventueel een afbeelding toevoegen.

Je kunt een blog toevoegen door op de knop '+ Bijdrage toevoegen' te klikken. Allereerst wordt gevraagd om een publicatiedatum. Dit is de datum waarop het bericht wordt getoond aan gebruikers. Je kunt het artikel wel vast schrijven en opslaan, maar hij is tot de publicatiedatum onzichtbaar voor bezoekers. Je kunt hierdoor alvast rustig werken aan het concept van jouw blog en het artikel vast inplannen, waardoor je het niet op de dag zelf live hoeft te zetten.

De titel en de inleiding van het bericht zijn zichtbaar op de blogpagina. De inhoud van het bericht wordt getoond wanneer gebruikers op 'Lees meer' klikken. Je kunt een afbeelding toevoegen, maar dit hoeft niet. Als je dit doet bij de tab 'Afbeelding', onder de vraag 'Welke extra informatie wil je toevoegen?', wordt deze ook getoond in het overzicht. Onder de vraag 'Welke extra informatie wil je toevoegen?' vind je ook het tabblad 'Tag'. Je kunt hier steekwoorden uit jouw blog toevoegen. Hier kan dan vervolgens op worden gefilterd in het blogoverzicht. 

Aanvullende opties

In de aanvullende opties (tandwieltje en vervolgens 'Opties') kun je een aantal mogelijkheid aan- en uitvinken. Je kunt hier kiezen of gebruikers de blog mogen liken en erop reageren. Onder 'Auteur & datum' kun je instellen welke gegevens van de schrijver getoond mogen worden in het overzicht. Bij 'Afbeelding' kun je aangeven of de afbeelding bijgevoegd aan het item getoond mag worden in het overzicht en/of detailpagina (het volledige artikel). 

Je kunt een nieuwsitem toevoegen door op de knop '+ Bericht toevoegen' te klikken. Allereerst wordt gevraagd om een publicatiedatum. Dit is de datum waarop het bericht wordt getoond aan gebruikers. Je kunt het artikel wel vast schrijven en opslaan, maar hij is tot de publicatiedatum onzichtbaar voor bezoekers. Je kunt hierdoor alvast rustig werken aan het concept van het nieuwsitem en het artikel vast inplannen, waardoor je het niet op de dag zelf live hoeft te zetten.

De titel en de inleiding van het bericht zijn zichtbaar op de nieuwspagina. De inhoud van het bericht wordt getoond wanneer gebruikers op 'Lees meer' klikken. Je kunt een afbeelding toevoegen aan het nieuwsitem. Als je dit doet bij de tab 'Afbeelding', onder de vraag 'Welke extra informatie wil je toevoegen?', wordt deze ook getoond in het nieuwsoverzicht. Onder de vraag 'Welke extra informatie wil je toevoegen?' vind je ook het tabblad 'Tag'. Je kunt hier steekwoorden uit het nieuwsitem toevoegen. Hier kan dan vervolgens op worden gefilterd in het nieuwsoverzicht. 

Aanvullende opties

In de aanvullende opties (tandwieltje en vervolgens 'Opties') kun je een aantal mogelijkheid aan- en uitvinken. Je kunt hier kiezen of gebruikers het nieuwsitem mogen liken en erop reageren. Onder 'Auteur & datum' kun je instellen welke gegevens van de schrijver getoond mogen worden in het overzicht. Bij 'Afbeelding' kun je aangeven of de afbeelding bijgevoegd aan het nieuwsitem getoond mag worden in het nieuwsoverzicht en/of detailpagina (het volledige artikel). 

Je kunt een vacature toevoegen door op de knop '+ Bijdrage toevoegen' te klikken. Allereerst wordt gevraagd om een publicatiedatum. Dit is de datum waarop het bericht wordt getoond aan gebruikers. Je kunt de vacature wel vast schrijven en opslaan, maar hij is tot de publicatiedatum onzichtbaar voor bezoekers. Je kunt hierdoor alvast rustig werken aan het concept van de vacature en hem vast inplannen, waardoor je het niet op de dag zelf live hoeft te zetten.

De titel en de inleiding van het bericht zijn zichtbaar op de vacaturepagina De inhoud van het bericht wordt getoond wanneer gebruikers op 'Lees meer' klikken. Je kunt een afbeelding toevoegen aan de vacature. Als je dit doet bij de tab 'Afbeelding', onder de vraag 'Welke extra informatie wil je toevoegen?', wordt deze ook getoond in het overzicht. Onder de vraag 'Welke extra informatie wil je toevoegen?' vind je ook het tabblad 'Tag'. Je kunt hier steekwoorden uit de vacature toevoegen. Hier kan dan vervolgens op worden gefilterd in het overzicht

Aanvullende opties

In de aanvullende opties (tandwieltje en vervolgens 'Opties') kun je een aantal mogelijkheid aan- en uitvinken. Je kunt hier kiezen of gebruikers de vacature mogen liken en erop reageren. Onder 'Auteur & datum' kun je instellen welke gegevens van de schrijver getoond mogen worden in het overzicht. Bij 'Afbeelding' kun je aangeven of de afbeelding bijgevoegd aan de vacature getoond mag worden in het overzicht en/of detailpagina (de volledige vacature). 

Jaagt ook jouw organisatie de Brabantse energietransitie aan? En staan jullie nog niet tussen het lijstje met betrokken organisaties? Voeg dan je eigen organisatie toe via onderstaande stappen.

Klik op de groene button “+ BIJDRAGE TOEVOEGEN”. Vul het volgende in:

  1. Titel van je bijdrage: Naam van je organisatie.
  2. Inleiding van je bijdrage (maximaal 300 tekens): Beschrijf wat je organisatie doet met betrekking tot de Brabantse energietransitie.
  3. Welke informatie wil je toevoegen?: Voeg uitgebreidere informatie toe over je organisatie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan thema’s, expertisegebieden, huidige en/of afgeronde projecten en contactpersonen. Om de tekst overzichtelijk te houden, raden we je aan met tussenkopjes te werken (zie uitklapmenu ‘Stijl’ linksboven het tekstvak).
  • Naast tekstuele informatie kun je aan de linkerkant ook afbeeldingen, bestanden, video’s, links, locaties en social mediakanalen toevoegen. Klik hiervoor op de bijbehorende iconen.
  • Voeg in ieder geval een afbeelding van het logo toe, zodat deze zichtbaar is in het overzicht.

Heb je alle informatie toegevoegd en ben je klaar? Scroll dan naar beneden en klik op de blauwe button 'Opslaan'. 

Iedere gebruiker heeft een eigen profiel binnen de demo. Je kunt dit zelf aanvullen met jouw persoonlijke (werk)gegevens. Dit is belangrijk, zodat andere gebruikers jou ook weten te vinden via 'Leden'.

Je vindt je eigen profiel rechtsboven in de balk: klik op jouw naam en vervolgens op ‘profiel’.

  • Je kunt er bij het inloggen voor kiezen om 30 dagen automatisch ingelogd te blijven. Daarna heb je weer je wachtwoord nodig en kun je er weer voor kiezen 30 dagen automatisch ingelogd te zijn. 
  • Je ziet dat je ingelogd bent als bovenin het scherm je naam komt te staan

Wanneer je ingelogd bent kan je je wachtwoord gemakkelijk wijzigen binnen jouw profiel.

  1. Ga naar de pagina waar je jouw profiel kunt wijzigen
  2. Klik op de button 'inloggegevens wijzigen'
  3. Klik op het schuifje 'nieuw wachtwoord instellen'
  4. Je kunt hier ook gemakkelijk jouw e-mailadres wijzigen
  5. Kies een nieuw wachtwoord en klik op 'opslaan' 
  6. Je hebt het wachtwoord succesvol gewijzigd

Om in te loggen heb je een wachtwoord nodig. Weet je niet wat jouw wachtwoord is, dan kun je deze eenvoudig opnieuw instellen.

  • Ga naar de url academy.mett.nl. Je komt dan terecht bij het inlogscherm, te zien op onderstaande foto. 
  • Klik op 'Wachtwoord vergeten' en volg de verdere instructies om je wachtwoord aan te maken. Je krijgt met dit nieuwe wachtwoord weer toegang tot Installateur online. 

Je kunt, wanneer je bent ingelogd, ook je e-mailadres wijzigen.

1. Ga naar de pagina waar je jouw profiel kunt wijzigen.
2. Klik op de button 'inloggegevens wijzigen'. 
3. Vul jouw nieuwe e-mailadres in. Je hebt hiervoor ook jouw wachtwoord nodig ter verificatie.
4. Je kunt hier ook een nieuw wachtwoord instellen. 
5.  Klik vervolgens op 'opslaan'. 

Ben je geïnteresseerd in een bepaalde pagina, bepaalde items of bepaalde leden? Klik dan op de 'Volgen-knop'. Op deze manier krijg je automatisch een notificatie als er wordt toegevoegd, gereageerd of gewijzigd.

Een pagina of item volgen

  1. Je volgt een pagina of itemdoor op de knop ‘volgen’ te klikken rechtsbovenaan de pagina. 
  2. Wanneer de knop groen is gekleurd, betekent dit dat je de pagina of het item volgt.

     
  3. Wil je de pagina of het item ontvolgen? Klik dan nogmaals op de button en ontvolg. De button is, nadat je op ontvolgen hebt geklikt, weer grijs als bij punt 1. 

 

Personen volgen 

Heb je interessante personen opgemerkt binnen de community en wil je op de hoogte blijven van wat hij of zij plaatst? Zoek diegene dan op binnen de 'Wie is wie' en klik bij zijn of haar profiel op de volgen knop. Je kunt personen ook altijd weer ontvolgen. 

Notificaties instellen

Wanneer je een pagina, pagina-item of persoon volgt, krijg je hier updates van. Op welke manier je notificaties ontvangt kan je hier beheren.

Binnen deze website kun je als gebruiker reageren op verschillende zaken. Als je dat doet, is dat altijd zichtbaar voor iedereen die dat bericht ook mag zien. Omdat het een besloten community is, is jouw profielnaam ook altijd zichtbaar.

Een reactie plaatsen

Typ in het reactieveld je reactie en klik op 'reactie plaatsen'. Je reactie wordt meteen onderaan de pagina toegevoegd. Anderen kunnen weer op jouw reactie reageren. Hiervan krijg je vervolgens een notificatie bij het belletje bovenaan de pagina. 

Bestanden toevoegen

Op verschillende pagina's is het ook mogelijk bestanden toe te voegen aan jouw reacties. 

Mentionen/Taggen 

Indien leden in hun profiel hebben aangegeven getagd te kunnen worden (lees ook: notificatie instellingen) is het mogelijk andere leden aan te haken. Dit doe je door een '@' te typen in het reactieveld met daarachter meteen de naam. 

Behalve pagina’s volgen kun je ook favorieten instellen. Op deze manier zijn bepaalde pagina’s makkelijk te bereiken. Je stelt pagina’s in als favoriet door op de ster naast de volgbutton te klikken.

De ster wordt dan geel. Als het de eerste pagina is die je als favoriet hebt aangemerkt, verschijnt er een nieuwe ster-knop naast je naam bovenin. Als je al eerder pagina’s als favoriet hebt ingesteld staat deze er al.

Als je op de ster naast je naam klikt krijg je je lijst van favorieten te zien. Deze lijst kun je beheren door op ‘favorieten beheren’ te klikken of via je profielpagina.

Favorieten beheren

Je kan je favorieten beheren via 'Favorieten beheren' als je op de ster klikt, of via jouw profielpagina. Ga dan naar het tabblad 'Mijn favorieten'.

Klik op het knopje links naast de desbetreffende paginalocatie om deze niet meer als favoriet te hebben. De paginalocatie wordt dan doorgestreept en is na verversen van de pagina niet meer te zien.

Op deze pagina kan je ook de volgorde van je favorieten beheren door op de pijltjes aan de rechterkant te klikken. De pagina’s die je het makkelijks wil bereiken kan je bovenaan zetten.

Je hebt de optie om personen te volgen. Gebruikers krijgen dan een overzicht van een eigen netwerk van mensen die ze volgen. Hoe dit werkt, lees je hier.

Wat gebeurt er als je iemand volgt?

Als je iemand volgt, ontvang je de volgende notificaties van deze persoon: 

-       Toevoegen of wijzigen van updates
-       Toevoegen of wijzigen van reacties

Je ontvangt deze notificaties in jouw updatestream via het belletje naast je naam. De personen die je volgt kun je vinden in jouw profieloverzicht onder het tabje ‘Mijn netwerk’.
Als je iemand gaat volgen, krijgt diegene hier een notificatie van. Personen zijn dus op de hoogte van wie hun volgers zijn.

Hoe kun je iemand (ont)volgen?

Er zijn twee manieren om een gebruiker te volgen:
1.     Via de knop 'Volgen' in de 'Wie is wie'. 
2.     Via de profieloverlay, deze verschijnt wanneer je met je muis op de naam van een gebruiker gaat staan.

Wil je iemand ontvolgen? Dat kan via dezelfde knoppen die je hebt gebruikt om diegene te volgen. In plaats van ‘Volgen’ klik je nu op ‘Ontvolg’. Een andere optie is om naar het tabje ‘Mijn netwerk’ in je profieloverzicht te gaan en iemand van daaruit te ontvolgen.

In (besloten) werkgroepen werk je met anderen samen. Hier deel je informatie, documenten en afspraken met elkaar. Denk aan een soort intranet voor projecten. Je kunt onderdeel worden van een bestaande werkgroep of je kunt zelf een eigen werkgroep beginnen. 

Door op een werkgroep te klikken en een registratie aan te vragen via het daarvoor bestemde formulier. Op basis van je registratie krijg je toegang tot jouw gekozen werkgroep. Met deze toegang kun je met andere leden van de werkgroep informatie uitwisselen, documenten verzamelen en updates delen.

Staat jou project nog niet tussen de werkgroepen? Begin dan je eigen werkgroep voor jouw projectteam. Je bepaalt zelf welke mensen toegang hebben tot de werkgroep. Stuur je verzoek voor het aanmaken van een werkgroep naar communitymanager Sam Arts (sarts@brabant.nl). De aanvraag voor een nieuwe werkgroep wordt vervolgens behandeld, waarop je zo snel mogelijk een reactie krijgt.

De gegevens die je invult op je profiel zijn niet zo maar zichtbaar. Je moet dat zelf instellen vanwege de privacywetgeving. Wij zouden het natuurlijk heel goed vinden als je goed zichtbaar en vindbaar bent, maar jij zit aan de knoppen. Hieronder lees je hoe je dit kunt instellen.

  1. Klik rechtsboven op je naam.
  2. Ga naar 'Profiel'.
  3. Klik op 'Profiel wijzigen'.
  4. Kijk vervolgens bij het tabblad 'Instellingen'
  5. Scroll naar 'Privacy'. Hier kan je aan- en uitvinken wat je openbaar wilt hebben. Wij raden aan om je profiel in ieder geval zichtbaar te maken voor ingelogde gebruikers. Wil je echt dat mensen je makkelijk kunnen bereiken, dan zet je alles aan. Dat is natuurlijk wel het handigst voor iedereen. In de praktijk valt het heel erg mee (of tegen) hoe vaak mensen hier gebruik van maken, maar je kunt je instellingen altijd weer veranderen als je te vaak benaderd wordt
  6. Klik vervolgens onderaan op 'Opslaan'. De privacyinstellingen zijn nu actief.

Over Energiewerkplaats Brabant

De energiewerkplaats is een platform voor professionals betrokken bij de energietransitie in Noord-Brabant. Niet alleen op provinciaal niveau, maar ook op regionaal en lokaal niveau. Een platform om samen te werken, elkaar te vinden en van elkaar te leren.

 Volg ons op LinkedIn
 Inschrijven nieuwsbrief

 
Cookie-instellingen