Processtappen

Met het Ontzorgingsloket mkb worden ondernemers van micro en klein mkb ondersteund in de eerste stappen naar verduurzaming van het bedrijfspand en/of bedrijfsproces. Bekijk hier alle voorwaarden.  Na aanmelding doorloop je samen met de expert van DVTadvies een traject met als eindresultaat energiebesparend maatregelen voor het bedrijfspand en/of bedrijfsproces. Hieronder staat een beschrijving van de diverse stappen:

Nadat de overeenkomst is getekend en de eigen bijdrage is betaald, maakt de expert snel een afspraak om langs te komen voor het bedrijfsbezoek. Op basis van jouw keuze wordt je ontzorgd door middel van een energiescan, een uitgebreid rapport of een volledig rapport. Als er al een goedgekeurd rapport* van het gebouw aanwezig is heeft u de optie om verder geholpen te worden in het offertetraject tot de uitvraag van offerte. Tot slot is er een losse optie voor ontzorging van het bedrijfsproces. Lees de uitleg bij de menukaart goed om te weten wat iedere optie inhoudt.

Het doel is om de eerste stappen naar het verduurzamen van het gebouw of bedrijfsproces makkelijker te maken. Na de ontzorging is de ondernemer (al dan in samenspraak met de pandeigenaar) aan zet om de adviezen uit te gaan voeren. De expert zal na 12 weken contact opnemen om te kijken hoe het gaat. In de tussenliggende weken blijft de expert beschikbaar als een bron van informatie zolang dit binnen het advieswerk past.

De provincie wil het ontzorgingsloket regelmatig evalueren naar aanleiding van feedback. Daarom zal er bij afronding van een traject een enquête worden verstuurd om feedback en ervaringen op te halen. Ervaringen die we opdoen, worden gedeeld op nationale en provinciale platforms, wat twijfelende ondernemers kan aanmoedigen.

Als gevolg van de feedback kunnen gedurende de looptijd van deze opdracht de ontzorgingsstappen indien nodig aangepast worden.

*goedgekeurd rapport: zie voorwaarden

Je vult dit aanmeldformulier  in waarna de projectleider van het ontzorgingsloket MKB beoordeelt of je aan de voorwaarden voldoet en je in aanmerking komt voor dit traject. 

Wanneer je voldoet aan de voorwaarden zal de expert contact met je opnemen via de telefoon. Ook eventuele vragen kun je in dit gesprek stellen. Tijdens het intakegesprek wordt er naar jouw situatie gekeken en wat jij wil en nodig hebt voor jouw vastgoed en/of bedrijfsproces. Na het gesprek beslis jij welke optie uit de menukaart je kiest. In de situatie dat je het pand huurt is overleg met en toestemming van de pandeigenaar noodzakelijk.

Door de overeenkomst te ondertekenen, stemt de ondernemer en/of pandeigenaar in met de betaling van de eigen bijdrage aan DVTadvies. De korting die de provincie aanbiedt wordt geregeld tussen de provincie en DVTadvies. Dit om de administratieve last voor jou zo laag mogelijk te houden. Tot slot stem je in om informatie te verstrekken voor het volgen van resultaten en ervaringen, en gaat akkoord (na overleg) met het delen van deze informatie (anoniem) in het openbaar.

Over Energiewerkplaats Brabant

De energiewerkplaats is een platform voor professionals betrokken bij de energietransitie in Noord-Brabant. Niet alleen op provinciaal niveau, maar ook op regionaal en lokaal niveau. Een platform om samen te werken, elkaar te vinden en van elkaar te leren.

 Volg ons op LinkedIn
 Inschrijven nieuwsbrief

 
Cookie-instellingen