Processtappen

Met het Ontzorgingsloket mkb worden ondernemers van micro en klein mkb ondersteund in de eerste stappen naar verduurzaming van het bedrijfspand en/of bedrijfsproces. Bekijk hier alle voorwaarden.  Na aanmelding doorloop je samen met de adviseur van DVTadvies een traject met als eindresultaat energiebesparend maatregelen voor het bedrijfspand en/of bedrijfsproces. Hieronder staat een beschrijving van de diverse stappen:

Je vult dit aanmeldformulier  in waarna de projectleider van het ontzorgingsloket MKB beoordeelt of je aan de voorwaarden voldoet en je in aanmerking komt voor dit traject. 

Wanneer je voldoet aan de voorwaarden zal de adviseur contact met je opnemen via de telefoon. Ook eventuele vragen kun je in dit gesprek stellen. Tijdens het intakegesprek wordt er naar jouw situatie gekeken en wat jij wil en nodig hebt voor jouw vastgoed en/of bedrijfsproces. Na het gesprek krijg je de overeenkomst waarin staat dat je jezelf 5 uur beschikbaar stelt voor het traject. Mocht u een andere optie kiezen dan de 'kosteloze' verduurzamingsscan dan zal DVTadvies ook een offerte op maat meesturen. Na akkoord wordt het traject verder in gang gezet. In de situatie dat je het pand huurt is overleg met en toestemming van de pandeigenaar noodzakelijk.

Door de overeenkomst te ondertekenen, stemt de ondernemer en/of pandeigenaar in met de 5 uur eigen inzet en de overige kosten indien er gekozen is voor een uitgebreidere ontzorging dan de 'kosteloze' verduurzamingsscan. De korting die de provincie aanbiedt wordt geregeld tussen de provincie en DVTadvies. Dit om de administratieve last voor jou zo laag mogelijk te houden. Tot slot stem je in om informatie te verstrekken voor het volgen van resultaten en ervaringen, en gaat akkoord (na overleg) met het delen van deze informatie (anoniem) in het openbaar.

Zodra de overeenkomst is getekend maakt de adviseur snel een afspraak voor een bedrijfsbezoek. Daarna ontvangt u een adviesrapport zoals afgesproken. Dit kan een verduurzamingsscan zijn, maar ook een meer uitgebreid advies over uw pand en/of bedrijfsproces.

Het doel is om de eerste stappen naar het verduurzamen van het gebouw of bedrijfsproces makkelijker te maken. Na de ontzorging is de ondernemer (al dan in samenspraak met de pandeigenaar) aan zet om de adviezen uit te gaan voeren. De adviseur zal na 12 weken contact opnemen om te kijken hoe het gaat. In de tussenliggende weken en tot een jaar na oplevering van het advies blijft de adviseur beschikbaar als een bron van informatie zolang dit binnen het advieswerk past.

De provincie wil het ontzorgingsloket regelmatig evalueren naar aanleiding van feedback. Daarom zal er bij afronding van een traject een enquête worden verstuurd om feedback en ervaringen op te halen. Ervaringen die we opdoen, worden gedeeld op nationale en provinciale platforms, wat twijfelende ondernemers kan aanmoedigen.

Als gevolg van de feedback kunnen gedurende de looptijd van deze opdracht de ontzorgingsstappen indien nodig aangepast worden.

 

Cookie-instellingen